Turcoazul dilematic

Saptamana care se incheie astazi, a fost "saptamana turcoaz" pe forumul Beatrice Design. La tema saptamanala am avut de confectionat o bratara cu forme geometrice din sarma si pietre de turcoaz( sau imitatii).
Nemaiavand decat cateva chipsuri de turcoaz, am plecat in expeditie si sapaturi prin pietele din Bucuresti, ca tot se apropie Martisorul si tarabele sunt pline de pietre si biju-uri din semipretioase. Am cautat mult si bine o bratara ceva din turcoaz... sincer, am ajuns la concluzia ca majoritatea pietrelor vandute drept turcoaz, nu sunt ceea ce par... Am gasit imitatii clare din howlit ale tucoazului, ce-i drept foarte frmoase si ele. M-am tot uitat la pietre, le-am studiat, le-am "cantarit", intreb vanzatorul: "Ce piatra e asta?" "Turcoaz", imi zice, "mai am si aici" si-mi arata niste coliere, care la fel imi pareau foarte clar howlite. Ii zic ca e de fapt howlit, ca sa stie si el. Si domnul tot insista ca e turcoaz, ca howlitul e alb. Pai da, zic eu, dar e vopsit.N-am avut pe cine lamuri, asa ca am lasat-o balta. Dar tot am cumparat o bratara din pietre superbe de howlit vopsit in turcoaz, insirate pe elastic. Bineinteles ca nu a ramas in forma initiala hihi
Iata ce-a iest:








Share this :

Niciun comentariu: